Courtship Book TAG

Witajcie książko maniacy!

Uwielbiam gdy ktoś zadaje mi pytania dlatego też TAGI są dla mnie idealnym sposobem aby się spełnić. Tym razem zapraszam Was na TAG dotyczący książek, gdyż takiego jeszcze nie było, a wiem, że wiele moich cennych czytelników lubi tą tematykę. W związku z tym iż kocham czytać odpowiem na 10 interesujących pytań. Zapraszam! :) 




Jesień, pogoda nie rozpieszcza. Jeśli chodzi o mnie, bardzo często choruję, właśnie przez to podczas chodzenia do drugiej klasy gimnazjum opuściłam bardzo dużo zajęć. Prawdę mówiąc nie lubię mieć zaległości, tym bardziej w Holenderskiej szkole gdzie każdego dnia uczysz się czegoś nowego, a samemu nie da rady tego nadrobić. Na moje szczęście od dwóch dni męczę się z chorobą, naprawdę dawno nie byłam aż tak chora, to prawdopodobnie jakaś mocna grypa, która uziemiła mnie w łóżku. Mimo tego okropnego samopoczucia zmobilizowałam się, aby zrobić zdjęcia do posta, bo czego nie robi się dla bloga, prawda? :)
Dobra, po tym smętnym rozpoczęciu chyba możemy zaczynać. W tym TAG'u odpowiem na 10( w sumie to 9) cudownych pytań związanych z książkami. Zaczynamy!


1. Zauważenie - książka, którą kupiłaś ze względu na okładkę.



Nie będę nikogo oszukiwać i przyznam, że tak naprawdę okładka jest pierwszą rzeczą, na którą zwracam uwagę. Jest ona najbardziej widoczna dlatego też dzieje się tak a nie inaczej. Natomiast nie jestem osobą, która kupuje książki tylko ze względu na okładki, mam w swojej kolekcji pozycje, których okładka nie jest najpiękniejsza ale za to treść jest niesamowita. 
Będąc pewnego dnia w księgarni Matras, były stosiki gdzie można było znaleźć książki w bardzo przystępnych cenach (jest to powód ,dla którego czasem warto odwiedzić to miejsce). Moim oczom ukazała się "Księga Elżbiety" napisana przez Joann Davis. Okładka wręcz skradła moje serce i nie zastanawiając się dłużej, książka trafiła do mojej kolekcji.


2.Pierwsze wrażenie - książka, którą kupiłaś ze względu na opis.

U mnie większości jest tak, że zanim kupię jakąś książkę, to czytam jej opis, gdyż nie chcę kupować "kota w worku", dzięki temu wiem czego mogę się spodziewać po danym tytule, oraz o czym on mniej więcej będzie. W odpowiedzi na to pytanie bez wątpienia wpisuję książkę "Ene, due, śmierć", ponieważ po przeczytaniu opisu miałam ogromną ochotę przeczytać tą książkę. "Witaj w świecie, w którym najbliższa Ci osoba staję się Twoim wrogiem, a każda podjęta decyzja może być ostatnią w życiu. W świecie, w którym łzy szczęścia mieszają się z zapachem krwi" No kogo by to nie zaintrygowało? 



3. Słodkie rozmówki - książka z niesamowitym stylem pisania. 

Tutaj było mi się bardzo trudno zdecydować, którą z książek wybrać do tego pytania, ponieważ przeczytałam wiele lektur, gdzie ich styl pisania mnie zauroczył. Jednak zdecydowałam się na "Wybacz mi Leonardzie". Matthew Quick napisał tą książkę w bardzo emocjonalny sposób, lekko pretensjonalny, co było dobrym posunięciem ze względu na głównego bohatera, który był niesamowicie barwną postacią. Ogólnie uważam, że ten tytuł jest dość kontrowersyjny. Między innymi dlatego też go uwielbiam!



4. Pierwsza randka - pierwszy tom serii, który sprawił, że od razu chciałam sięgnąć po kolejny. 

Przyznaję się bez bicia, że raczej sięgam po powieści jednotomowe, dlatego też trudno jest u mnie abym przekonała się do czegoś dłuższego, dlatego też gdy przeczytałam "Winny, nie winny" byłam tak zafascynowana, że od razu zabrałam się za czytanie drugiego tomu. Byłam głodna kolejnych zdarzeń, chciałam wiedzieć więcej, jeszcze nigdy tak lekko i szybko nie czytało mi się kryminału.




5. Nocne rozmowy telefoniczne - książka przy której przetrwałam noc. 

Kocham czytać po nocach, wprawdzie jest to poniekąd niezdrowe dla naszych oczu...jednak dopiero o tej porze mam spokój, mogę odpocząć przy dobrej lekturze. Często bywa tak, że w ramach wyciszenia przed pójściem spać czytam kilka rozdziałów, jednak podczas czytania "Niebezpiecznych kłamstw" jeden rozdział przerodził się w czytanie do trzeciej w nocy. Na szczęście miałam wtedy ferie jesienne, więc nic nie stawało mi na przeszkodzie aby "zarwać nockę". Swoją drogą...recenzję tej książki możecie przeczytać TU



6. Zawsze w myślach - książka, o której nie mogę przestać myśleć. 

Gdy zaczynałam swoją przygodę z kupowaniem książek, podczas zakupów świątecznych z moją babcią trafiłam na książkę 
"[GEIM]". Jest to niesamowicie interesująca książka, można o niej wiele napisać (myślę, że w najbliższym czasie pojawi się jej recenzja). Zawsze gdy spoglądam na mój regał z książkami wracam do wspomnień związanych z kupowaniem jednej z pierwszych książek. To naprawdę była miła chwila, ponadto świat przedstawiony w książce był tak dobrze wykreowany, że nie sposób o nim zapomnieć.


7. Kontakt fizyczny - książka, którą kocham za towarzyszące mi przy niej uczucia. 

Tutaj wymienię właśnie ten wyjątek, o których mówiłam, że rzadko czytam powieści wielotomowe. A dlaczego? Ponieważ książkami, które kocham za uczucia mi przy nich towarzyszące to saga Wiedźmińska. Cóż, wydaje mi się, że jest to jedne z popularniejszych książek w dzisiejszym zestawieniu i pewnie wielu z Was rozumie mnie dlaczego pojawiła się w odpowiedzi na to pytanie. Postaci w tym uniwersum jest bardzo wiele, jednak pomimo tego są niesamowicie wykreowani, mają oryginalne charaktery, dają się lubić bądź nienawidzić. Robią rzeczy warte oklasków bądź palenia na stosie. Książka ta posiada ogrom humoru, tego normalnego jak i również tego czarnego. Bywają momenty, że po przeczytaniu takiego fragmentu siedzę ucieszona przez kilkanaście minut. Wiedźmin funduje mi mieszankę emocjonalną.

8. Spotkanie z rodzicami - książka, którą mogę polecić rodzinie lub znajomym.

Naprawdę cieszyłabym się gdyby rodzice zaczęli czytać książki i to nie jakieś poradniki "Jak wyprasować koszule dla męża?" tylko wartościowe pozycje dzięki czemu będą w stanie zrozumieć swoje dzieci lub po prostu otoczenie młodych ludzi, sposób ich myślenia. Podczas czytania "#me" od razu przyszło mi na myśl, że wiele rodziców powinno sięgnąć po ten tytuł. Książka bardzo skupia się na relacjach miedzy matką a córką, a wszystko jest tak dobrze opisane, że mam wrażenie jakby to właśnie była opisana historia danej rodziny. Myślę, że przeczytanie tej książki byłoby może i rozwiązaniem wielu problemów rodzinnych. 


9. Myślenie o przyszłości - książka, która będę czytać jeszcze wiele razy w przyszłości.

Na to pytanie niestety nie dam jednoznaczniej odpowiedzi, ponieważ nie lubię się ograniczać. Szczerze mówiąc musiałabym mieć jakiś duży impuls aby przeczytać coś na nowo, ponieważ praktycznie wszystko zapamiętuję czytając jeden raz dany tytuł. Wracanie do niego byłoby dla mnie nudne, ponieważ wiedziałabym jak potoczy się cała historia. A właśnie tą niewiadomą kocham w czytaniu. 

 10. Dzielimy się miłością - kogo taguję?

Nie chcę nikogo tagować, ponieważ nie chce was do niczego zmuszać, nie lubię jak inni ludzie coś mi narzucają dlatego ja również nie zachowuję się w ten sposób. Natomiast jeśli TAG wam się spodobał, czujcie się nominowani :)



Co myślicie o tym TAGU? Jak wy odpowiedzielibyście na te pytania? Znacie któraś z książek, które wymieniłam?

49 komentarze:

  1. Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Wiedźmina widzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Bardzo chętnie zrobiłabym ten tag :>

    Pozdrawiam!
    Czarny Kotyszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja książkowa miłość hihi <3
      W takim razie czuj się nominowana :3
      Niecierpliwie czekam aż się pojawi ^^

      Usuń
    2. Tylko czy ja tyle książek mam przeczytanych na koncie XD

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy Tag oraz twoje sensowne odpowiedzi! :)
    Super prowadzisz bloga! ;)

    http://batmanowy-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post!^^ Fajnie, że rozwinęłaś i uzasadniłaś każdą odpowiedź :)
    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
  4. Super tag. Porównując twoje odpowiedzi, z moimi, jakie bym odpowiedziały, śmiem twierdzić, ze jesteśmy bardzo jednomyślne w niektórych kwestiach, haha. :D Jeżeli się nie obrazisz ,,ukradnę'' kilka książek, bym zapamiętała tytuły i w najbliższej przyszłości postara się je przeczytać. :P

    julia-skorupka.blogspot,com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, miło widzieć, iż ktoś ma podobny gust :D
      Niech ci służą te tytuły, naprawdę warto przeczytać <3

      Usuń
  5. Bardzo fajny tag.Miło się czyta. Będę wpadać szczególnie dlatego,że również interesuję się japońską kulturą !
    http://okay-ihaveabook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Post czytałam z wielką ciekawością od początku do końca :) Wieczorami najchętniej sięgam po książkę, wtedy można sie wyciszyć i przenieść w świat wyobrazni. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam www.monshevogue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie widziałam wcześniej tego tagu. Nigdy nie kupuję powieści ze względu na okładkę. Okładka może przyciągnąć moją uwagę,ale kupuję ze względu na opis.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio nie mam zbyt wielu czas u na książki. 3 GIM nie rozpieszcza... Bardzo fajny styl pisania, z tego, co widzę - mieszkasz w Holandii :) Super. Jednak postaraj się nieco bardziej zadbać o interpunkcję :3 Jeżeli chodzi o wygląd bloga - pozytywnie mnie zaskoczyłaś :)
    Obserwuję :)
    http://pannakuchcewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmmm czuję się nominowana, tylko nie wiem kiedy zrealizuje go ze względu na brak czasu :/ a jeśli tobie spodoba się jakiś tag u mnie to czuj się nominowana :)
    http://heartinmypictures.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tag! Kocham książki i mogłabym o nich gadać godzinami, wczoraj z okazji wygranej konkursu literackiego dostałam książkę Dario Ciriello " Egejskie marzenie " i nie mogę się od niej oderwać!
    Jestem po raz pierwszy na Twoim blogu, ale z pewnością będę wpadać tu częściej! ♥
    Pozdrawiam,
    http://millkeyshake01.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tag ! <3, mega mi się podoba wygląd bloga, już kiedyś na niego wchodziłam i mi się podobał tak teraz jest po prostu zaskakująco piękny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym sięgnąć po wszystkie te książki!
    Twój szablon bloga jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny TAG, ja ostatnio zabrałam się za czytanie pewnej książki, ale więcej u mnie na blogu. Nie znam niestety żadnej książki, którą przedstawiłaś. Za mało czasu na czytanie. :/

    Zapraszam na nowy post
    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam, jak kiedyś robiłam ten tag (jak to dawno temu było!). Lubię sagę wiedźmińską, choć nie przeczytałam jej do końca. Będę musiała się za nią zabrać na nowo. Osobiście lubie wracać do moich dwóch ukochanych serii - "Ulyssesa Moore'a" i "Harry'ego Pottera". Nie przeszkadza mi to, że wiem, co się zdarzy. Po prostu kocham e te książki <3
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznam szczerze, że żadnej spośród wymienionych książek nie czytałam, ale TAG książkowy wyszedł Ci świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja lubię wracać do przeczytanych książek, nawet jeśli doskonale je pamiętam, bo to dla mnie jak ponowne spotkanie z ulubionym przyjacielem. ;) poza tym, fantastyczne odpowiedzi, dawno nie czytałam tak udanego tagu. :)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam ani jednej z wymienionych wyżej książek :/ Chętnie nadrobię zaległości :)

    http://sabrooowska96.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post! książki wydają się być super :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny wpis.
    Niestety nie czytałam ani jednej z tej książki ale jest jedna która chciałabym przeczytać.
    Świetne odpowiedzi i widac ze udany tag ^^
    Pozdrawiam

    http://it-was-coolfern.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe książki :) Kilka z Twojej kolekcji bardzo mnie zaciekawiło m.in. [GEIM] :)

    http://wazkowa.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  21. Super post! Ja właśnie zorientowałam się, że moją odpowiedzią na prawie wszystkie pytania są "Igrzyska Śmierci". Super wyszedł ci ten tag! Mało jest ciekawych blogów o książkowej tematyce, ale ty jesteś wyjątkowa! "Ene due śmierć" najbardziej mnie zaciekawiła i pewnie po nią sięgnę!

    Obserwuję :)
    Zapraszam do mnie :)
    annemcosplay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny pomysł na posta! Dzięki za polecenie książek! Na pewno z tego skorzystam! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Co do 1 pytania, okładka jest prześwietna! Ogólnie to do Niebezpiecznych Kłamstw zbieram się już dość długo, ale to już chyba czas, żeby w końcu po nią sięgnąć :D

    Buziaki xx♥ ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  24. interesting post ->
    follow each other via gfc and google plus?
    let me know & have a nice saturday :-)
    xoxo

    https://la-colorful-passion.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam żadnej z książek, które wymieniłaś. Muszę szybko to zmienić :) ksiazkidobrejakczekolada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam "Wybacz mi, Leonardzie" i muszę Ci przyznać rację, że styl, w jakim została napisana ta książka, jest niesamowity. Zainteresowała mnie także powieść o tytule "Ene, Due, śmierć". Mam nadzieję, że jak najszybciej uda mi się po nią sięgnąć, bo opis jest naprawdę zachęcający \(^~^)/

    OdpowiedzUsuń
  27. Najgorzej jak nie masz za bardzo możliwości nadrobić zaległości ;/
    Dziękuję :* a ja narzekałam na polską służbę zdrowia ;D jednak nie jest taka zła.
    A tak odbiegając, włosy na zdjęciu są Twoje naturalne czy to wig? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, z tym muszę się zgodzić :(
      Nie ma za co <3 Ja miałam tak samo. Teraz widzimy, że robiłyśmy to bezpodstawnie :D
      To są moje naturalne włosy, chociaż aktualnie szykuję się do farbowania na fioletowo :3

      Usuń
    2. Wow! Piękny kolor *.* ale będziesz rozjaśniać? Na rozjaśnianych ładnie lawenda wychodzi, ale z fioletem i purpurą uważaj bo może się zmyć na zielono ;)

      Usuń
  28. Wow, cool post! Have a nice weekend love!!

    PS: Follow each other? Let me know! ♥
    http://marymariastyle.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  29. Niestety o żadnej z ksiązek wymienionych przez ciebie, prócz Niebezpiecznych kłamstw nie słyszałam :/ Jednakże pare pozycji mnie zainteresowało! Świetny tag :D Ja osobiscie kocham czytac tagi :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Super książki! Blog bardzo estetyczny, wszystko bardzo ładnie. Życzę samych sukcesów.

    www.jestempiotreek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ene due śmierć jest na mojej (okropnie długiej) liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  32. I am following you via GFC, can you follow back? I'll wait in my blog! Thanks! ^_^

    Un Angolo Di Gioia

    OdpowiedzUsuń
  33. Thanks for following, I followed you back dear #151

    xx
    www.thestylefanatic.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudowny tag! naprawdę inspirujący! może pokraść kilka tytułów? Niektóre bardzo mnie zainteresowały. Nie przeczytałam tyle książek by móc odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale mam dwie książki do których lubię wracać "Złota kula" i "Zaplatani w miłość" :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Jeju ile ty masz książek w domu! Ja ani jednej nie potrafię przeczytać... Ale jak już wybieram książkę to zawsze przyciąga mnie jej okładka

    OdpowiedzUsuń
  36. kocham czytać książki, ale przez jesien nie chce mi się. chodzę taka zdołowana, na nic sił nie mam. ja czytam w pdf, a jak mi się coś spodoba to wtedy kupuje. nie wyobrazam sobie kupowania tony książek, a 3/4 by się okazało, że mi się nie podobało.

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. za bardzo nie lubię czytać książek, wolę obejrzeć film ;) www.aleksandraciszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Dlaczego ja jeszcze nie widziałam tego świetnego tagu ? :)
    zaciekawiłaś mnie książką "Geim" - czekam na recenzję
    ciekawy blog, zaobserwowałam:>

    mój blog


    OdpowiedzUsuń
  39. Magnifique !
    Kiss, Béa
    https://www.luxetoutou.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie znałam do tej pory żadnej z tych książek, a bardzo dużo czytam. Już w pierwszym podpunkcie się uśmiechnęłam, bo widząc taką okładkę na pewno chciałabym po nią sięgnąć, więc się nie dziwię :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  41. Czasami siedze tak wieczorami bezczynnie, a tyle ksiazek jest fajnych do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam czytać, ale niestety z żadną z książek przedstawionych w poście jeszcze nie miałam do czynienia;))) Natomiast trafią one z pewnością na moja listę...
    Ja z kolei uwielbiam dostawać książki od kogoś. Fascynuję mnie to, ze nie znam ani autora, a ni tytułu, ani okładki, ani nawet krótkiego streszczenia:))) Po prostu uwielbiam niespodzianki!!!!!!
    Pozdrawiam:) Dziękuję za odwiedzinki i zapraszam częściej:) Obserwuję!
    http://marusitestowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja zarywałam noce przy sadze "Szeptem" Becci Fitzpatrick. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  44. Za niebezpieczne kłamstwa również będę czytać za jakiś czas. 😃

    OdpowiedzUsuń

By.EcnelisBlog. Obsługiwane przez usługę Blogger.
♥ Zaobserwuj mojego bloga, jeśli Ci się spodobał
♥ Podaj w komentarzu link do swojego bloga a go odwiedzę
♥Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy