Otaku TAG!

Witajcie moi drodzy!

Przygotowałam dla Was TAG z odpowiedziami na pytania związane z anime oraz mangą. Jesteście ciekawi jakie są moje ulubione serie? Co myślę o cosplay'ach oraz czy kiedyś jakiś zrobiłam? Zapraszam do czytania!


Niedawno w internecie natknęłam się na ten TAG na kilku zagranicznych blogach. Z tego co wiem wiele Polskich blogerów również takowy zrobiło. Składa się on z 20 ciekawych pytań na temat mangi, anime oraz rzeczy związanych z Japonią. Mam nadzieję, że Wam się spodoba. Możemy zaczynać!


1. Od kiedy zaczęłaś interesować się mangą i anime?
Szczerze mówiąc to pisałam o tym TUTAJ . W wakacje roku 2014 zaczęłam się tak na poważnie interesować tą tematyką. Wcześniej zdarzało mi się obejrzeć jakieś anime, ale było to bardzo sporadycznie i nie mogłam tego nazwać swoim hobby. 

2. Twoje pierwsze anime?
Moim pierwszym anime nie licząc Pokemonów oraz Naturo było ,,Fairy Tail'' , jednak szczerze mówiąc po 14 odcinkach się poddałam ( nie spodobało mi się ) i włączyłam ,,Death Note'' , którego z zapałem obejrzałam niesamowicie szybko. Do tej pory miło wspominam moje początki.


3. A pierwsza manga?
Pierwszą mangą był pierwszy tomik ,,Mirai Nikki- Pamiętnik przyszłości'' . Jest do również pierwszy fizyczny tomik jaki udało mi się zakupić.

4. Jak pierwszy raz zareagowałaś na język japoński?
Gdy pierwszy raz miałam z nim styczność to tak naprawdę wydał mi się baardzo trudny. Jednak po obejrzeniu kilku serii anime zaprzyjaźniłam się z tym językiem i okazał się dla mnie niesamowicie uroczy.

5. Umiesz mówić po japońsku? Uczysz się japońskiego?
Niestety nie, potrafię tylko kilka zwrotów, liczby oraz kolory. Natomiast nie potrafiłabym sklecić porządnego zdania. Miałam już wielokrotnie zamiary aby zacząć się uczyć, ale zawsze się poddawałam. Niestety trudno u mnie z motywacją do nauki języków( no chyba że jestem do tego zmuszana). Mam nawet przygotowany zeszyt z alfabetami japońskimi, zwrotami oraz gramatyką , ale zawsze szukam wymówek aby się za to nie zabrać.

6. Manga czy anime?
Szczerze mówiąc to bardzo trudny wybór. Jednak po chwili zastanowienia wybieram anime. Jest zdecydowanie bardziej dostępne. W dodatku niesie za sobą miłe konsekwencje- w dobry sposób możemy się osłuchać z językiem Japońskim. Była taka sytuacja, że puściłam jedno anime mojej młodszej siostrze, która później cały dzień chodziła do domu i powtarzała niektóre japońskie słówka.


7. Ile anime obejrzałaś, a ile mang przeczytałaś?
Ojej, jest to bardzo trudne pytanie. Niby prowadzę MYANIMELIST. Natomiast zdarzało się, że zapominałam aktualizować, dodawać tytuły, które obejrzałam. Myślę jednak, że jest to coś ponad 150 serii. Co do mang sytuacja wygląda bardzo podobnie, jeśli chodzi o tytuły przeczytanie w internecie to nawet ich nie dodaje. Powinno być tego ok 100.

8. Twoje 3 ulubione anime.
Ahh, dlaczego te pytania muszą być takie skomplikowane? Zawsze gdy ktoś zadaje mi podobne pytanie nigdy nie wiem co odpowiedzieć. U mnie jest tak, że zanim zaczynam przygodę z daną serią, muszę przeczytać lub obejrzeć jej recenzje i zobaczyć czy jest warta uwagi. Dlatego też praktycznie trafiam na dobre tytuły. Bywają jednak wyjątki, gdzie spontanicznie coś wyszukuję a później włączam. Trzy tytuły to zdecydowanie za mało :( Ale skoro już muszę wybrać to:
-Danganronpa
-Hellsing
-Shokugeki no Souma


9. Twoje 3 ulubione mangi.
Aby odpowiedzieć na to pytanie muszę zajrzeć do swojej kolekcji, co prawda nie jest jakoś ogromna, natomiast obecnie nie mam jak jej powiększyć ze względu gdyż chciałabym mieć wszystkie tytuły po Polsku, a Holandii niestety nie mam do nich dostępu. Moje ulubione tytuły ze zgromadzonych u mnie na półce to:
- Oragne
- Ścieżki młodości
- Tokyo Ghoul


10. Jakie anime ostatnio obejrzałaś?
Niestety przez moje częste problemy z internetem trudno jest mi oglądać cokolwiek. Nad czym tak bardzo ubolewam. Udało mi się jednak obejrzeć ,,Akame ga kill"

11. A mangę?
Dawno nic nie czytałam. Więc już zbytnio nie pamiętam ale wydaje mi się, że ostatnio czytanym tomikiem była pierwsza część ,,Deadman Wonderland''

12. Słuchasz k-pop'u, j-pop'u, Vocaloid'ów lub opening'ów?
Na początku mojej przygody z cała kulturą Azjatycką byłam wręcza zauroczona k-pop'em. Po jakimś czasie niestety mi przeszło, ale teraz do tego wracam gdyż się stęskniłam. Vocaloidy to tak sporadycznie słucham. Gdy mam na to ochotę, bo nie potrafiłabym ich słuchać całymi dniami. Co do opening'ów to albo je kocham albo nienawidzę, jednak gdy trafi się jakiś pod moje gusta to automatycznie trafia na moją listę utworów.


13. Byłaś kiedyś na jakimś konwencie?
Byłam na razie tylko na jednym konwencie( o czym szykuję dla Was post). Zamierzam się pojawić na Pyrkonie oraz w miarę możliwości na kilku holenderskich konwentach.


14. Co myślisz o cospleyach? Zamierzasz kiedyś kogoś cosplayować?
Uwielbiam cosplay. W tamtym roku już przymierzałam się aby jakiś wykonać, było to trudne gdyż zbytnio nie miałam do tego warunków. Nie mogłam jeździć na konwenty więc robienie cosplay'u zbytnio by mi się nie opłacało. Pragnęłam przebrać się w moje ulubione postacie i niedawno mi się to udało! Do tej pory wykonałam instant Yuno Gasai z ,,Mirai Nikki'' oraz pełny cosplay Momoi Satsuki z ,,Kuroko no Basekt''. Obecnie mam w głowie wiele pomysłów na kolejne postacie, że nic tylko brać się za przygotowania!

15. Masz jakieś gadżety związane z mangą i anime?
Mam! Jeszcze niedawno tak ubolewałam, że nic nie mam, ostatnimi czasy udało mi się trochę wyposażyć. Na chwile obecna w moim posiadaniu znajdują się: przypinki, plakaty, gazetki, maskotki, figurki, kalendarze oraz gry. 


16. Czy czujesz się jak otaku?
Nie czuję się jak ,,otaku''. Prawdę mówiąc nie znoszę tego określenia.W samej Japonii kojarzy się ono bardzo źle. W dodatku wiele początkujących fanów anime i mangi oznacza się tym określeniem, które jest niesamowicie irytujące, gdy ktoś obejrzał kilka serii i już wiąże z tym całe swoje życie. Nie rozumiem osób, które świat anime przekładają ponad rzeczywistość i żyją tym. Nie chce być kojarzona z taką grupą osób dlatego nie mianuje się tym terminem.

17. Masz ulubione postacie?
Pewno, że mam! Praktycznie z każdej serii udaje mi się wyłapać jakąś postać, którą bardzo polubiłam bądź mnie przypomina. Oczywiście nie zabraknie też charakterków, których nienawidzę. Myślę, że napisanie o tym posta byłoby całkiem ciekawym pomysłem.

18. Lubisz yaoi lub yuri?

Co do yaoi, nie lubię. Nie ciągnie mnie do tego, nie widzę w tym żadnej przyjemności. Przez co trochę denerwuję się, gdy osoby, które nie mają zbytnio pojęcia o środowisku anime wyrażają swoje zdanie i głoszą- ,, WSZYSTKIE DZIEWCZYNY KOCHAJĄ YAOI''. Natomiast uważam, że yuri jest urocze, jednak nie jest to mój ulubiony gatunek.

19. Czy masz znajomych, którzy interesują się Japonią?
Na początku trudno było mi znaleźć osoby, które interesowałyby się tym. Tutaj w Holandii jak wiecie jest mieszanina społeczna. Zdarzyło się, że chodzę do szkoły z Koreanką, Chinką, Filipińczykiem oraz dziewczyną z Tajlandii. Na szczęście udało mi się wyszukać kilka osób w gronie Polaków, które się tym interesują.


20. Czy Twoi rodzice wiedzą, że interesujesz się mangą i anime?
Wiedzą, jeżdżą ze mną na konwenty oraz pomagają mi w przygotowaniu cosplayów! Na początku byli do tego sceptycznie nastawieni. W sumie zupełnie tak samo jak ja. Uważali, że to dziwne aby paradować w kolorowych perukach oraz soczewkach. I co jest takiego fajnego w oglądaniu bajek? Po czasie to wszystko zupełnie się zmieniło! Zauważyli, że jest to coś całkiem innego niż myśleli. Akceptują to w pełni i uważają, że to zainteresowanie bardzo do mnie pasuje.


Tym sposobem doszliśmy do końca pytań. Miło było na nie odpowiedzieć, choć muszę przyznać, że niektóre były dość trudne. Jeśli macie ochotę- odpowiedzcie na ten tag na Waszych blogach!








19 komentarze:

  1. Nie interesuję się za bardzo anime ale post i zdjęcia są super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój chłopak kocha anime,ją jakoś nigdy nie mogłam się do tego przekonać ale to fascynujące że masz takie zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje pierwsze anime to naruto:)

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jakoś nie mogę się przekonać do anime, ale może kiedyś :)

    Zapraszam! Jak ci się spodoba zaobserwuj :3
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. również oglądałam Death Note :) i także podobają mi się Cosplaye ;) mimo, że samą tematyką manga/anime nie interesuję się jakoś szczególnie :)
    pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Również zaczęłam od Death Note. :) Kiedyś bardzo interesowałam się mangami i anime. Myślę, że powinnam do tego wrócić.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ciągnie mnie do anime ale fajnie że masz swoje zainteresowania :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju w końcu znalazłam kogoś na blogswerze kto jest otaku ^v^ Ja również zaczęłam od Death Nota ^^ Później przeszłam do Fairy Taila i obejrzałam całe 2 sezony XDD ale mam kuzynkę która również uważa że to anime nie jest zbyt porywające ;p pozdrawiam ^^
    lamytocwaniaczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Huraa ^^ To bardzo cieszy, ale masz racje bo faktycznie bardzo trudno jest znaleźć osoby, które się tym interesują i ich blogi funkcjonują :<
      Jak sympatycznie :) Wydaje mi się, że to własnie jedna z popularniejszych serii na początek. Ojoj, to długo tam wytrwałaś. Wydaje mi się, że powinnam dać drugą szansę Fairy Tail.
      Dziękuję Ci bardzo ^^

      Usuń
  9. Anime, temat mi bliski, ale nie w kategoriach, o których każdy by pomyślał. Pamiętam, jak za młodu uwielbiałam "Yu-Gi-Oh!", typowe anime dla chłopców. Dobra, kłamię, do tej pory oglądam to w Internecie. A z takich bardziej znanych, to "Hetalia" skradła moje serce, nigdy nie trafiłam na coś równie zabawnego, co jeszcze miałoby jakąś edukacyjną wartość...tylko kurczę, odcinek pięć minut, z czego dwie to końcowa piosenka, pół dnia i skończyło się oglądać serię!
    Skoro pod mim wpisem na Facebooku szukałaś czytelnika, oto jestem.
    Życzę Ci magicznego dnia,
    Kobieta Czarująca
    http://kobieta-czarujaca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatniego czasu zaczęłam gustować w anime i gdy tylko będe miała mniej nauki zabieram się za oglądanie anime. Super post

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tag. Uwielbiam czytać takie posty, szczególnie przed snem, tak jak teraz :) pięknie piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  12. fajny tag, manga zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  13. W Twoim blogu widać naprawdę dużo pasji :)
    Ja z anime nie mam za dużo styczności, bardziej mogłabyś się dogadać z moich chłopakiem, ja stanęłam na etapie pokemonów :P

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  14. mimo tego ze nie lubię anime to fajny tag :P

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za bardzo długi i wyczerpujący komentarz z tak dużą ilością miłych słów na moim blogu!~ ヽ(*≧ω≦)ノ
    Co do tagu, bardzo przyjemnie się go czytało i wiele się z niego można o Tobie dowiedzieć. Sama ostatnio szukałam jakiegoś ciekawego tagu związanego z krajami azjatyckimi, jednak nie znalazłam nic ciekawego i nadal nad tym myślę.
    Pozdrawiam cieplutko i jeszcze raz dziękuję!~❤
    http://kawaiinoyumeakamichan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

By.EcnelisBlog. Obsługiwane przez usługę Blogger.
♥ Zaobserwuj mojego bloga, jeśli Ci się spodobał
♥ Podaj w komentarzu link do swojego bloga a go odwiedzę
♥Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy